E necesar oare ca invatarea sa se produca intr-un cadru fix, dupa anumite reguli, sau invatam oricand, la fel de natural precum respiram, din ceea ce traim si din ceea ce vedem zi de zi in jurul nostru? E nevoie sa impingem copiii de la spate si sa intervenim cu stimulente sau pedepse pentru ca ei sa invete? Nicidecum. „Invatarea chiar e distractiva", ne spune John Holt, cu atat mai mult cu cat e incurajata de curiozitatea inerenta copiilor si de dorinta lor de a face lucrurile „ca oamenii mari". In aceasta carte, autorul aduce numeroase exemple si ofera metode ingenioase pentru a ajuta copiii sa nu se blocheze in mecanismele ruginite ale educatiei formale. El vorbeste despre deprinderea scris-cititului, a aritmeticii, a muzicii, a stiintelor intorcandu-se in permanenta la aplicatiile practice ale acestora si la bucuria pe care o genereaza atunci cand se transforma in abilitati. Randurile sale transmit optimism, incredere si, mai ales, dragoste pentru cei mai mici dintre noi – sustinand ideea ca invatarea se produce firesc si cu rezultate din cele mai bune, atunci cand nu e ingradita si compartimentata.
Informatii conformitate produs