Informatiile oferite merg cu mult dincolo de aspectele curricular-educationale, lamurindu-se o serie de chestiuni de ordin financiar, logistic sau chiar juridic. In loc sa le propuna parintilor sa isi transforme casele in niste scoli in miniature.
Holt si Farenga demonstreaza cu ilustrari concrete in ce fel adultii isi pot ajuta copiii sa se dezvolte in niste invatacei sociabili si activi. Capitolele despre „joaca serioasa", orientarea vocationala sau dificultatile de invatare vor atrage atentia inclusiv parintilor care nu sunt adeptii „scolii acasa", dar vor sa-si sprijine temeinic copiii in procesul educational.
Atunci cand discutam despre «alternative» in educatie, reactiile imediate sunt de doua feluri: cele dominante sunt de subminare si marginalizare (in general pe motive de conservatorism), iar altele, mai curajoase, de sustinere si imbratisare necritica (bazate pe snobism).
Orice tip de alternativa, inclusiv scolarizarea acasa, merita analize profunde, fundamentate, astfel incat potentialii adepti sau critici sa iasa din zona emotionala si sa incerce sa inteleaga in mod efectiv ce ofera (si mai ales ce nu ofera) fiecare dintre acestea.
Homeschooling nu inseamna mutarea scolii acasa, ci un alt mod de a face educatie prin care copiii sa fie tinuti cat mai aproape de instinctul lor natural pentru invatare.
Cartea scrisa de Holt si Farenga este poate cea mai buna lectura pentru a incepe sa intelegem cu adevarat acest fenomen. - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
John Holt (1923–1985), celebru reformator educational si promotor al scolii acasa, a mai fost publicat la Editura Trei cu volumele Invatam tot timpul si Cum invata copiii. Pat Farenga este presedintele fundatiei Holt Associates.